Bir projenin sahip olduğu değer, firmalar için pek çok kritere bağlıdır. İstanbul’un en değerli bölgesinde bir CCTV sistemi kurmak ve buradaki sistemi Ateksis olarak biz kurduk diyebilmek, bizim için Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ne yaptığımız hizmetin en büyük getirisi.
Bir projenin sahip olduğu değer, firmalar için pek çok kritere bağlıdır. Kar marjı, toplam bedel, teknik anlamda kolaylık, stoktan satış, iyi bir referans olması bu kriterlerden sadece birkaçı. Ancak eğer İstanbul’un en değerli bölgesinde bir CCTV sistemi kurmak ve sıklıkla kullandığımız bu yoldan geçerken buradaki sistemi Ateksis olarak biz kurduk diyebilmek, bizim için Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ne yaptığımız hizmetin en büyük getirisi. Bir de aşağıdaki manzarayı proje süresince doya doya izleyebilmek
var tabi…
Karayolları herhangi bir güvenlik zafiyeti olmaması adına köprü üzerinde izlemeye çok önem vermekte. Bu nedenle farklı marka ve model birçok kameranın demosu saha ortamında yapıldıktan sonra köprü üzerinde kullanılacak kamera seçildi. Kamera için en başta değerlendirilmesi gereken çözünürlük, odaklanma, ışık değerleri gibi özelliklerin yanında, kameranın çalışacağı ortam şartlarına dayanıklı olması kameralar arasında fark yaratan unsur oldu. Bunun nedenini de köprüyü kullanan herkes tarafından kolayca tahmin edilebilir:
Hava şartları ve coğrafi şartlardan dolayı rüzgarın şiddetli hissedilmesi, yoğun yağış durumları. Bu şartları tölere edebilmek adına kullanılacak kameranın üzerinde sileceği olması ve montajı yapılan alandaki titreşimi görüntüye yansıtmaması en önce dikkate alınması gereken özelliklerdi. Bu özellikler kameranın diğer özellikleri ile birleştiğinde kullanılacak kameranın kendini seçtirmesi çok zor bir karar olmadı. Bosch’un zorlu şartlar için biçilmiş kaftan olan MIC serisi kameraları bu projede kullanılmak üzere uygun görüldü.
Network ekipmanlarının, kameraların konulacağı yerler özenle seçildi. İzleme merkezinin yenilenmesi gerekiyordu ve bu konuda hem güvenlik görevlilerinin konforu hem de kamera izlemelerinin en düzgün şekilde yapılabilmesi için düzgün bir tasarım yapıldı. Ön çalışmalar tamamlandıktan sonra, altyapı çalışmalarına geçildi. Kameraların ve switchlerin yerlerine göre kablo çekimleri tamamlandı. Köprünün üst ayaklarına çekim yapması için konulacak kameraların montaj ekipmanları yerine uygun, özel olarak hazırlatıldı.Sahada bu çalışmalar sürerken Karayolları’nın elektrik işlerinden sorumlu mühendisleri Sn. İsmail Yılmaz ve Sn. Bayram Doğan da Ateksis çalışanı Sn. Alper Kılıçkap tarafından fabrika testlerini incelemek için Bosch’un Hollanda’da bulunan fabrikasına götürüldü. Kullanılan ekipmanların doğruluğu konusunda bir şüphe kalmamasını sağlamak amacıyla bu geziyi düzenledik. İstanbul’un incileri olarak adlandırılabilecek 2 güzide köprünün üzerinde proje dahilindeki tüm yapılanma tamamlandı. Projenin adına yakışır bir çalışma olması ve bunu dergimizde paylaşmak,
gurur tablomuza bir yıldız daha koymamızı sağladı.
Yeni projelerde görüşmek dileğiyle…
Mustafa Hacısalihoğlu
Bir yanıt yazın