CVK Park Bosphorus Hotel İletişim ve haberleşme altyapısında Mitel ve Ascom’u tercih etti. Park Bosphorus Hotel Bilgi Teknolojileri Müdürü Murat S. Alp “Marka bilinirliği, güvenilirlik, referanslar ve hizmet kalitesinden dolayı Ateksis ve Protim’le çalışmaya karar verdik dedi. Santralin 1994 yılından beri var olan ilginç bir özelliğinden bahsetti. O yıllarda kurulan aynı marka ve model santraller yapılan kısmi upgrade işlemleriyle günümüzün tüm teknolojilerini sağlayabilmekte ve hala aktif olarak çalışmaktadır.
Park Bosphorus’tan bahsedebilir misiniz?
Park Bosphorus Otel’in Osmanlı zamanına dayanan bir tarihi var. İlk olarak İtalyan Sefiri’nin konutu olarak yapılmıştır. Daha sonra da Osmanlı İmparatorluğuna devredilmiş bir köşktür bir otel haline çevrilmiş. Ve Cumhuriyet’in ilk lüks otellerinden bir tanesidir. Oteli yaparken eski fotoğraflarını bulduk. Sonra 1970’li yıllarda yabancı birlikte şaşalı dönemi geçiyor. Ve kapısına kilit vuruluyor.
2010 yılında yatırımcımız otelisatın alıyor. Otel 2013 yılında hizmete açıldı. Tarihi yarım adanın muhteşem görüntüsünü bozmayan mimari bir yapımız var. Buranın şu anda toplamda 130.000 m2 alanı var. Odalarımız diğer otellerin kral dairesi dedikleri odalarla eş değer. Otelde Osmanlı motiflerini korumaya çalıştık. Katlarda valide sultanların fotoğraflarına yer verdik. Bunun yanı sıra otel akıllı bina diyebileceğimiz teknolojiye sahip. Otelin tamamı otomasyonla kontrol ediliyor. Bu binada en büyük sorunumuz iletişimdi. Bu kadar yoğun demir kolanların olduğu bir binada kablosuz iletişim kurmak ciddi bir soru işaretiydi. Network kabloların belli bir mesafesi var; 90 metreyi geçemiyorsunuz. Buradaki mesafeler ezber bozan mesafeler olduğu için şu anda bizde her katta network var. Her tarafa fiberle gidiyoruz.
Yeni kurulan telefon santrali otele ve müşterilerinize nasıl bir katkı sundu?
İletişim altyapımız için bize en hızlı çözümü sunan Ateksis ve Protim oldu. Aastra (Mitel) ürünleriyle telefon santrali, IP telefon ihtiyaçlarımıza, Ascom ürünleriylede dect mobil telefon ihtiyaçlarımıza çözüm ürettiler. Bizim için birinci öncelikli olan Dect telefon konusunda en güzel ve güvenilir çözümü ascom ürünlerinde bulduk.Proje başlamadan dect çözümü için test yapmak istediğimiz her nokta da testler ve ölçümler yapıldı, 80 adet dect baz istasyonu vericisi ile bu iş yürütebiliriz denildi. Sonraki aşamalarda projede olmayan bölmeler yaptık biz; toplam dect baz istasyonu vericisi 100 adete kadar çıktı. Projenin hiçbir aşamasında sıkıntı yaşamadık.
Otel 2013 yılında hizmete açıldı. Tarihi yarım adanın muhteşem görüntüsünü bozmayan mimari bir yapımız var. Odalarımız diğer otellerin kral dairesi dedikleri odalarla eş değer.
Dect telefonun çekmemesi gibi bir sorun söz konusu olmadı. Öyle bir betonarme var ki demir sinyali bozuyor. Ben burada başta WiFi telefonlar kullanmayı düşünüyordum. Protim’den Dect ve WiFi ürünlerinin detayları konusunda bilgi aldıktan sonra dect sisteminde karar kıldık. WiFi için şu an erken olduğunu,sistemin oturması için zamana ihtiyaç olduğuna karar verdim. Aastra (Mitel) telefon santrali konusunda gerçekten çok başarılı. Dokümantasyonları çok iyi; yaşadığımız sorunlarda hemen çözüm bulabiliyoruz.
Bu teknolojiyi 1994 yılında kullandım. Geçen gece ani bir şey oldu; bir analog telefon tanımlamam gerekti. O zamandan hatırladığım bilgilerle aboneyi tanıttım. Ve ilgili yere gönderebildim. Ben kendimi güvende hissediyorum açıkçası. Protim’in teknik servisine gece 1’de bile ulaşabiliyorum. Sizin vericileriniz aynı anda 8 kanalı destekliyor. 8 kullanıcı aynı dectin üstünden konuşma yapabiliyor. Diğer markalarda 4.Ofis alanında iki vericim var. Aynı anda 16 kişinin konuşma ihtimali çok zor. Konuşursa eğer bana şöyle şikayet geliyor: “Dün toplantı odasında telefonla konuşuyordum bugün konuşamıyorum.” O zaman diyorum ki kanal dolmuş. Bunu yıllar sonra keşfettim. Başka bir markada baya ciddi sıkıntı çekiyordum. Telefon bazen çekmeyebiliyordu. Bu AP’nin taşıyabildiği kanal sayısıyla sınırlıymış. Dolayısıyla 120’ye 90 gibi bir rakamla biz burada bu sistemi kurduk. Aslında sinyal gidiyor ama 4 tane kullanıcının aynı yere gelmesi çok kolay.8 tanesinin aynı yere gelmesi çok zor Yürürken sinyal varsa konuşabiliyorsun o yönden de çok iyi.
Santral sisteminin fark yarattığı noktalar nelerdir?
Bütün otellerde analog telefonlar vardır. Bizde telefon IP olduğu için ekran bir farklılık yaratıyor. Bütün telefonların arkasında bir data çıkışı var. Buraya bir data kablosu taktıkları zaman internete bağlanabiliyorlar. Ofis kullanıcılarımız çok fazla. Daha çok Ortadoğu pazarına hitap ediyoruz. Müşterinin telefon üzerinde adı yazdığı için kendini özel hissediyor. Telefonu IP yaptığınız zaman böyle bir avantajınız var. Aastra’nın Blue star çözümlerini de aldık. Astra’nın bütün çözümlerini kullanabiliyoruz. Benim telefonumda Aastra’nın softphone uygulaması var. Toplantı odalarında telekonferans yapmak istedikleri zaman IP telefonlarr ahtapot sistemi yerine kullanılıyor. Ascom’la telekonferans yaptırabiliyorum; bu kadar başarılı telefonlar. IP telefonlar ahtapottan daha kolay. Benim buradaki network alt yapımda hangi data prizine takarsanız takın data alırsınız. Tek bir kablo ile müşteriler konferans yapabiliyorlar. Bazı toplantılara kimsenin girmesini istemeye biliyorlar. Bu güne kadar sistem acaba çalışır mı diye düşünmedim. Tanımlıyorsunuz, çalıştırıyorsunuz. Santralin 1994’ten beri var olan çok ilginç bir özelliği var. Elektronik cihazların kartına dokunamazsınız. Bu santralin çalışırken kartını çekebiliyorsunuz. Tek yaptığınız ilgili karta start et komutunu verirsiniz ve sistem çalışır .
Protim’le bu ilk projeniz memnun musunuz?
Kendileri bu projede çok özverili davrandılar. Projenin başından sonuna kadar bizimle yakinen ilgilendiler. Taleplerimizi en kısa sürede yerine getirdiler. Çok memnunuz hiç bir sorun yaşamadık.
Başka yatırımlar var mı planda?
Otel yatırımı yatırımcımızı çok yordu. Parasal anlamda bir sıkıntımız yok. Şu anda değer olarak da burası çok fazla değer kazandı.
Aastra (Mitel) telefon santrali konusunda gerçekten çok başarılı. Dokümantasyonları çok iyi; yaşadığımız sorunlarda hemen çözüm bulabiliyoruz.
Otelcilik sektöründe gelecek iletişim trentleri nelerdir?
Yeni trend aplikasyon, yani cep telefonuna bir uygulama yükleyeceksiniz ve uygulamayı eşleştirdiğinizde bir kapı kartı göstermeyeceksiniz. Kağıt ortadan kaldırılıyor. Tablet üzerine imza atıyorsunuz; sisteme dahil oluyor. İletişim açısından baktığımız zaman hayat mobile dönüyor.
Ascom ve Mitel markaları hakkında bilgi alabilir miyiz?
Ascom yıllardır bu telefonları üreten bir firma, dünyadaki en büyük dect telefon üreticilerinden biri olduğunu biliyorum. Bundan sonraki gelişmelerinde IP Dect ve WiFi tarafında olacağını düşünüyorum. Mitel Aastra ile birleşmesiyle ürün yelpazesini genişletip sektörün en büyük markalarından biri haline geldi. IP telefon, UC ve diğer ürünlerini yakinen takip ediyorum.
Ateksis hakkındaki düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
Düzgün bir firma olduğunu düşünüyorum. Bayileriyle tam bir iletişim halinde ve tüm desteği sağlıyor. Özellikle bosch tarafında çok başarılı işleriniz var. Ve istikrarlı büyüyorsunuz.
Bir yanıt yazın